onsdag 22 april 2009

Jag är hellre blind än ser mitt liv utan dej!

Av: Florence Valentin.

"Jag förstår dom som talar i tungor nu
Jag förstår dom som ber till kors i dårhus
Jag förstår dom som förstör sig vid stereon
För jag är hellre blind
Jag är hellre blind än ser mitt liv utan dej

Jag förstår dom som faller på knä
för minareterna i betong
Och blint lyder Sharia ändå
fast dom slavar på botten
Jag förstår dom som gör sig själv till en bomb
För jag är hellre blind
Jag är hellre blind än ser mitt liv utan dej

Jag förstår dom som sticker sig med nål
i en nerpissad trappuppgång
Jag vet hur det kan träffa som skott i hjärtat
ifrån en M16
Jag förstår dom som blir sjuka i huvet av alltihop
För jag är hellre blind
Jag är hellre blind än ser mitt liv utan"

Så är det, Baby!

Kolla in den här låten. Sjukt bra! Det låter Håkan, eller det ÄR Håkan. Påminer så sjukt mycket om uppsnärjd i det blå och när jag hör gitarren mellan verser och refränger efter 02.16 så vill jag sjunga med "Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav" från För en lång lång tid. Hela låtiteln och textraden, "Jag är hellre blind än ser mitt liv utan dej", känns som en rip-off från Brännö serenad då håkan sjunger "Jag blir hellre ensam än lycklig med någon annan". Men men, det är fortfarande en sjukt bra låt. Kolla in den på Florence Valentins Myspace! Skivan "Spring Ricco", som släpptes i Mars, låter brutalt mycket Håkan och Glasvegas. Är det bra eller är det dåligt? Jag gillart! Är det någon som håller med mig? Vad tycker ni?

Florence spelar för övrigt på The Tivoli i Helsingborg nu på Fredag, 24e April.
FYI

Giantgood + Love = Sant

/Tim

3 kommentarer:

fröken svår sa...

många har nämnt att skivan låter glasvegas, jag kan egentligen inte uttala mig eftersom jag (gud förbjude) bara hört spring ricco. måste köpa skivan. nu! för om den låter håkan/uppsnärjd i det blå/brännö serenad/för en lång tid, så MÅSTE det vara bra. den att det är rippat känns bara ännu mer håkan, vilket vi inte bara gillar utan älskar! ses på lördag va? YES YES YES!/Sofie

Giantgood Soundsystem! sa...

mmm precis. håkan rippar så sjukt mycket! nu kan du få mig så lätt är ju the eagles - desperado. fiolerna i brännö serenad är rippat från en låt med the isley brothers (glömmt vilken) och härom dagen upptäckte jag att gårdskvarnar och skit är the beach boys - god only knows. lite på texten och "klack klack"-ljuden. Ja, listan kan göras lång. tänkte skriva lite mer om det på bloggen men men, vi får se. YES, på lördag it is! fan va fett det ska bli. Ivan kommer att gå modell! yeah.

haffa plattan, den är nice som allt annat med florence!

Giantgood Soundsystem! sa...

håkan är plagiatet och florence är plagiat av plagiatet vilket vi alla tycks älska!