fredag 12 december 2008

Mojitos!

Bästa drinken! Sommar året om med denna fantastiska smaklökstimulerare!
Idag köpte jag en muddler på teboden som är skitbra. 169kr men det skriker nihilism om den. Rostfrittstål och hårdplast!

Inte ett öga torrt så grann den är

Var tvungen att testa den direkt när jag kom hem.
Här är ett (kanske mitt?) klassiskt Mojitorecept:

* Cirka en halv lime
* Tre teskedar strösocker
* En jävla massa färska myntablad
* 6cl (minst) ljus rom
* Soda vatten

Pressa ner saften från limen i ett glas. Lägg i sockret. Rör om yo!
Släng ner myntan. Använd din nya funkyfresh muddler & krossa like whoa!
Ös på me rom. I med plenty of is, igentligen ska den vara krossad men vanliga kuber funkar bra. Häll i en skvätt sodavatten o pynta med en kvist mynta. Rör om och njut som om det inte vore någon morgondag!


Hoppas det smakar
/Timpanini

3 kommentarer:

Anonym sa...

"plenty of" Hahahaha! Mitt citat yo!

Anonym sa...

jääääävligt goa drinkar

Giantgood Soundsystem! sa...

Jonas>>> du har snott det av mig..
Reebee>>> Kul att du gillart!